ELEMENTS
2012-
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本作は、2011 年に発生した東日本大震災の被災地で撮影した大量の写真と、震災以前・以後に東京を中心として小山が滞在した場所で撮影した写真をグリッド状に混在させて構成した作品。自然の力や人為的な行為によって変化した建造物や地面の写真を同一平面上に混在させることによって、時間的・空間的に異なる状況で撮影された現象の断片同士を接続することを試みた。『Elements』は、作品全体のサイズ、グリッドを構成する写真の点数とセレクション、各写真のサイズ・配置・間隔、展示フォーマットを可変としており、ひとつの状態に決定しない/決定し得ないという写真の決定不可能性をコンセプトとしている。すべては流動的で、展示スペースの状況に合わせてその都度バリエーションが生成される。2015 年のグループ展『hyper materiality on photo』では、336 点の写真で構成した作品『Untitled (elements / wall)』を発表した。
ELEMENTS
This work depicts a large number of photographs taken in Tokyo before and after the Great East Japan Earthquake in 2011, and photographs taken of the Tohoku region after the disaster. The photographs are composed to form a grid-like format. The photographs depict the changes that occur on the surface of the city due to natural and human activity. By mixing and placing all of the photographs on the same surface area, the artist tried to make an invisible connection between the individual fragments taken at different times and at different places. The concept behind “ELEMENTS” is the ambiguity of photography. In this work, the variations of the dimensions of the images, the numbering and the selection that composes the grid, the size of the work, placement, exhibition format and the margin of each image can be altered. All the elements can be adapted and the state of the work can be continuously altered depending on the exhibition space it is residing in. In the group exhibition: “hyper materiality on photo” held in 2015, the large scale piece “UNTITLED (ELEMENTS / WALL)”, composed of 336 photographs, was exhibited.
INSTALLATION VIEWS
IN FRAGMENTS
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