INTERFACE_GINZA
2020
INTERFACE_GINZA
2020
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INTERFACE_GINZA
『INTERFACE_GINZA』は、都市と人の境界である地表(装飾された歩道)や、街に境界を生み出すオブジェクト(壁、フェンス、工事現場の三角コーンなど)に着目して制作された。本作は、映像データとして記録された都市の断片をフォトグラメトリーと呼ばれる手法で3Dデータに変換し、その過程で得られたUVマップ(立体画像を作るために必要なテクスチャデータ)を、コンクリートブロックにプロジェクションして再撮影している。このプロセスによって小山は、データと物質の組み合わせから生成された、極度に断片化された都市のイメージを描き出している。『INTERFACE_GINZA』はPARTY、網守将平とのコラボレーション作品『GINZA GROUND GAP』として、映像作品とともに展示された。
INTERFACE_GINZA
INTERFACE_GINZA focused on the surface of the ground (decorated sidewalks), which is the boundary between city and people, and the objects that create boundaries in the city (walls, fences, triangular cones at construction sites, etc.). For this work, fragments of the city recorded as video data were converted into 3D data using a method called photogrammetry, and the UV maps (texture data necessary to create a three-dimensional image) obtained in this process were projected onto concrete blocks and re-photographed. This process allows Koyama to create an image of an extremely fragmented city generated from a combination of data and materials. “INTERFACE_GINZA” was exhibited together with a video work as “GINZA GROUND GAP,” a collaboration with PARTY and AMIMORI SHOHEI.
PUBLICATIONS
PHASE TRANS
2023
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