CLASH
2021
CLASH
2021
CLOSE
jp
/en
CLASH
知恵の輪をモチーフとした作品《Clash》は、思考や想像力に代表される経験に基づいて予測されたイメージと、意図せず動いてしまう指先や反射的に反応してしまう身体の「衝突」に着目して制作された。賽の目によってスキャンする知恵の輪の個数と回数を決定し、ハンドスキャナーのセンサーと物体が物理的に音を立てながら衝突することによって解像されたデータは、UVインクジェットプリンターから出力される粒子とアルミニウムを素材とする支持体の衝突によって、物体化したイメージとなる。
CLASH
The work “Clash,” based on the motif of the Wheel of Wisdom, was created by focusing on the “conflict” between images predicted based on experience, as represented by thought and imagination, and the unintentional movement of fingertips and reflexive reactions of the body. The number of rings of wisdom to be scanned and the number of times they are scanned are determined by the roll of the dice, and the data resolved by the physical and noisy collisions between the sensors of the hand scanner and the objects are objectified by the collision of particles output from the UV inkjet printer and the support made of aluminum, which is the material used for the image.